دانلود فایل ورد رزومه

دانلود رایگان فایل

دانلود فایل ورد رزومه

رزومه چیست ؟
رزومه متنی است یک یا چند صفحه ای، حاوی اطلاعات و مشخصاتی که شما باید قبل از مصاحبه در اختیار کارفرمایان قرار دهید تا آنان بتوانند ارزیابی اولیه ای از تواناییهای شغلی و فردی شما پیدا کنند.

ما برای شما تعداد عدد رزومه را فقط در یک فایل جمع آوری کرده ایم که هر کدام را مد نظرتان بود استفاده کنید. به امید موفقیت شما در شغل و استخدامی پیش رو

ما در این فایل فشرده 50 عدد فرم خام رزومه را قرار داده ایم که شما به راحتی هر کدام را خواستید انتخاب کنید
از اینجا 50 فرم خام رزومه را به صورت یکجا دانلود کنید : حجم 6 مگابایت

اولین هدف رزومه جلب توجه کارفرماست .بنابراین در هر جمله ای که می نویسید باید سعی کنید به نوعی علاقه و توجه خواننده را جلب کنید. یک رزومه خوب می تواند کلید موفقیت شما در امر کاریابی باشد.

چگونگی نگارش رزومه کاری
نکته مهم دیگر در مورد نحوه نگارش، قالب و آرایش رزومه است. آرایش های معمول لزوماً بهترین راه حل برای شما نیستند، بلکه در وضعیتهای مختلف، آرایشها و قالب های مختلف و یا ترکیبی از آنها جواب می دهند. در فرمهای الکترونیکی رزومه معمولاً این مسأله حل شده است. آنچه باقی می ماند، ترتیب ذکر موارد مختلف (مثل سوابق کاری) است که میتواند به صورتهای گوناگونی باشد.

یکی از قالبهای معمول رزومه، رزومه زمانی (Chronological) است. در این شیوه سوابق کاری به ترتیب عکس زمانی با ذکر نام شرکت، تاریخ و عنوان کار آورده می شود. کسانی که تجربه کاری طولانی و ممتد دارند، معمولاً از این نوع رزومه استفاده می کنند.

نوع دیگر رزومه، رزومه عملکردی(Functional) است. در این روش نویسنده بر دستاوردها و تواناییهای شغلی خود تأکید می کند و آنها را در دسته هایی مثل مدیریت، رهبری، طراحی و سایر مهارتها و تواناییها مرتب می کند. چنین رزومه ای برای کسانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند یا تجربه کاری زیادی ندارند و یا می خواهند زمینه کاری خود را تغییر دهند، مناسب است. می توان از ترکیب هر دو قالب نیز استفاده کرد. یعنی هر دو بخش سوابق شغلی و تواناییها و تخصصها را در رزومه گنجاند.

بخشهای اصلی رزومه
بخش های اصلی رزومه عبارتند از :

اطلاعات شخصی
سوابق تحصیلی
تجارب شغلی
مهارتها
زبان خارجی
اهداف شغلی
قسمتهای دیگر شامل: جوایز و تشویق ها، عضویت در انجمن ها و گروه های حرفه ای، انتشارات، علایق جنبی و معرفین
فرم ارسال رزومه ی استخدامی
اگر علاقه مند به ارسال رزومه ی خود برای مکان خاصی هستید میتوانید به راحتی از فرمهای آماده ی ما استفاده کنید.ما قبلا آن را برای شما تهیه کرده ایم.
برای این کار کافی از طریق لینک دانلود بالا چندین رزومه مختلف را در یک فایل دانلود و هر کدام را دوست داشتید انتخاب و پر نمایید. در ادامه توضیحاتی در مورد رزومه به شما ارائه می دهیم تا بدانید یک رزومه خوب را چگونه برای خود انتخاب نمایید.
فرم های ارسال رزومه ی کاری که ما امکان دانلود رایگان آنها را برای شما در اینجا قرار داده ایم، حاوی مواردی از قبیل نام و نام خانوادگی، پست الکترونیکی، پستی که علاقه مند به همکاری در آن هستید، می توانید به راحتی فرم ها را دانلود و با تکمیل مشخصات خود آن را ارسال نمایید.

توضیحات تکمیلی درباره رزومه :

1. رزومه کاری چیست؟

رزومه‌ نویسی کاری پراهمیت و در عین حال دشوار و کاری دلهره‌آور می‌دانند. در این مطلب نوشتن یک رزومه جذاب را به طور مرحله‌ به‌ مرحله آموزش می دهیم. شما با درک و دنبال‌کردن این مراحل، می‌توانید یک رزومۀ عالی بنویسید.

معنی رزومه چیست؟

کارنامک: به نوشته ای گفته می شود که پیشینه تحصیلی، مهارتی و شغلی و برخی جزئیات زندگی یک شخص در آن درج می شود.

2. ویژگی‌های رزومۀ خوب

باید توجه داشته باشید که رزومه فقط تاریخچۀ شغلی شما و خلاصه‌ای از مهارت‌هایتان نیست. یک رزومۀ مناسب ویژگی‌های معینی دارد. در واقع، رزومه مثل یک آگهی تبلیغاتی است و شما نیز حکم یک محصول را دارید.

شما باید با رزومۀ خود نظر مسئولان استخدام را جلب کنید تا شما را برای مصاحبه دعوت کنند. رزومه به شما کمک می‌کند شغل مورد نظرتان را به دست بیاورید.

مسئولان استخدامی از میان رزومه‌های رسیده، گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند که برای شرکتشان مناسب است و  نظرشان به رزومه‌هایی جلب می‌شود که قالب منظم و جزئیات مفید و جذاب دارد.

این موضوع خیلی مهم است که ببینیم چه نکاتی را باید در رزومه ذکر کنیم. مسئولان استخدامی از بین  رزومه‌ها، مناسب‌ترین مورد را انتخاب می‌کنند. 

در رزومه باید ویژگی‌ها و مهارت‌هایی را ذکر کنید که معتقدید نشان می‌دهند شما از عهدۀ شغل مورد نظر برمی‌آیید.

برای نوشتن رزومه قوانین و اصول کاملاً مشخص وجود ندارد ولی بعضی از نکات کلی را باید در رزومه نویسی رعایت کرد.

نحوه نوشتن رزومه کاری برای استخدام

نحوه نوشتن یک رزومه جذاب

 

3. روش‌های نوشتن رزومه جذاب

در وهلۀ اول باید چارچوب و قالب رزومۀ خود را مشخص کنید. سه چارچوب کلی برای نوشتن رزومه وجود دارد: نوشتن رزومه بر اساس تاریخ رویدادها، نوشتن رزومه بر اساس توانایی‌ها و عملکرد و نوشتن رزومه به صورت ترکیبی.

در نوشتن رزومه بر اساس تاریخ که متداولترین و راحت‌ترین روش است، کارهایی که انجام داده‌اید و مدارکی که گرفته‌اید بر اساس تاریخ نوشته می‌شوند. تاریخ‌ها معمولاً از جدید به قدیم نوشته می‌شوند.

از این روش موقعی استفاده می‌کنید که می‌خواهید پیشرفت در کارتان را نشان بدهید و برای کاری با شرایط مشابه درخواست بدهید. در روش توانایی و عملکرد، شما بر توانایی‌ها و مهارت‌های خود تاکید می‌کنید.

این روش بر صلاحیت‌های متقاضی تاکید دارد و برای کسانی که تخصص تجربی دارند مناسب‌تر است.

 در روش ترکیبی هم روش تاریخی به کار می‌رود هم روش عملکردی. هر وقت بخواهید بر پیشرفت مهارتی خود در یک شغل معین تاکید کنید و مهارت زیادی دارید و به دنبال موقعیت شغلی بهتر هستید، از این روش استفاده می‌نمایید.

4. مراحل نوشتن رزومه عالی

بعد از انتخاب چارچوب و روش نوشتن رزومه، مرحلۀ اول نوشتن مشخصات است. بخش مشخصات شامل مشخصات فردی مثل اسم، آدرس پستی، شماره تلفن ثابت و همراه و آدرس ایمیل است.

در مرحلۀ بعد یک مطلب فشرده دربارۀ خود می‌نویسید. در این مطلب خلاصۀ شایستگی‌ها، هدف شغلی و ویژگی‌های کلی حرفه‌ای ذکر می‌شود. با توجه به روشی که انتخاب کرده‌اید، خلاصۀ صلاحیت‌ها و چند مورد از دستاوردهای حرفه‌ای خود را توضیح می‌دهید.

 شایستگی‌های خود را به گونه‌ای بنویسید که نظر خواننده را جلب کند. در مواقعی که چند مهارت دارید، این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر تجربۀ زیادی ندارید بر این بخش تاکید نکنید.

سپس، دربارۀ هدف شغلی خود توضیح می‌دهید. هدف رزومه که هدف شغلی نیز نامیده می‌شود، شامل دو یا سه جمله است که دیدگاهی کلی را در ارتباط با تجربه‌های شما بیان می‌کند. این بخش برای داوطلبان ورود به یک سطح ابتدایی بسیار مناسب است.

نمونه یک رزومه کاری خوب

در مرحلۀ بعد مهارت‌ها و تخصص‌هایتان را می‌نویسید. از نوشتن بی‌هدف مهارت‌هایتان، یعنی مهارت‌هایی که ارتباطی با شغل درخواستی شما ندارند، خودداری کنید و تلاش کنید که مطالب مرتبط با زمینۀ مورد درخواست خود را بنویسید.

مرحلۀ بعدی نوشتن سوابق کاری و تجارب شما است. این بخش اهمیتی اساسی در رزومۀ شما دارد و نشان می‌دهد که مهارت‌ها و صلاحیت‌های شما در عمل مفید بوده و نشان داده شده‌اند.

در این بخش، شما باید تجارب شغلی خود را براساس تاریخ رویداد از جدید به قدیم بنویسید . تجربه‌های کاری شما حتماً باید با شغل درخواستی‌ مرتبط باشد. این بخش باید شامل اسم شرکت، شهر و آدرس، سمتی که داشته‌اید و تاریخ اشتغال‌ براساس ماه و سال باشد.

درضمن، برای ویژگی‌های قابل اندازه‌گیری هر مهارت، توانایی‌های خود را به‌شیوه‌ای بنویسید که مسئول استخدام را تحت تأثیر قرار دهد. به‌علاوه، هر یک از وظایف شغلی شما باید خاص باشد و بخش‌های مهم آنها شرح داده شود.

مرحلۀ بعدی مربوط به تحصیلات است. بخش مربوط به تحصیلات و آموزش‌های خود را کامل بنویسید. این امر زمینۀ دانش و تخصص‌ شما را به‌خوبی نشان می‌دهد.

بر اساس اهمیت بیشتر تحصیلات یا آموزش‌های حرفه‌ای خود باید تصمیم بگیرید که ابتدا بهتر است بخش‌ آموزش‌های حرفه‌ای را درج کنید یا اینکه باید بر تحصیلات تأکید کنید.

در بخش تحصیلات و آموزش باید موارد زیر را ذکر کنید:نام دانشگاه یا آموزشگاه، آدرس دانشگاه یا آموزشگاه، تاریخ اخذ مدرک، نمرات و معدل.

مرحلۀ بعدی مربوط به آثار منتشر شده است. این بخش خاص دانشجویان یا فارغ‌التحصیلانی است که مقاله‌ها یا کتاب‌هایی منتشر کرده‌اند. چنانچه این مقالات و کتب منتشر شده به شغل درخواستی ارتباط دارند، باید در این بخش بیایند.

این مقالات، باید براساس تاریخ از جدید به قدیم نوشته شوند. در این بخش همچنین می‌توانید از عناوین «آثار در دست انجام» یا «آثار آمادۀ انتشار» استفاده کنید. این بخش توانایی‌های شما را خیلی خوب نشان می‌دهد.

بعضی از مشاغل مانند مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات مانند یا رشته‌های مهندسی به دانش و مهارت‌های فنی نیاز دارد. در حوزۀ فناوری اطلاعات ممکن است مسئولیت‌های مدیریت یک شرکت با شرکت دیگر تفاوت داشته باشد.

مهارت‌های فنی م نشان‌دهندۀ دانش خاص شما است. در این بخش می‌توانید از مواردی مانند مهارت‌های نرم‌افزاری و مسلط‌ بودن به زبان‌های برنامه‌نویسی استفاده کنید.

بخش مهارت‌های اضافی نیز بسیار مهم است. این بخش معمولا کوتاه و شامل مهارت‌های مرتبط با شغل شما است. این بخش مثل بخش مهارت‌های فنی است اما معمولا برای حوزه‌هایی که به مهارت‌های پیشرفته نیاز ندارند، استفاده می‌شود.

این بخش شامل مواردی است مثل: مهارت در یک زبان دیگر، مهارت در کار با رایانه یا توانایی استفاده از ماشین‌آلات خاص.

نمونه رزومه کاری حرفه ای

سبک نگارش روزمه خوب

5. سبک نگارش رزومه خوب

شیوه و سبک نوشتن رزومه هم بسیار مهم است. یکی از نکات مرتبط با این موضوع تعداد صفحات است.

  بعضی از کارشناسان معتقدند که روزمۀ داوطلبان نباید از یک صفحه بیشتر شود اما بعضی دیگر معتقدند که اگر رزومه کاملا مرتبط با کار مورد تقاضا باشد، می‌توانید نوشتن را ادامه دهید و به تعداد صفحات اضافه کنید.

بااین‌حال، اگر فقط بخواهید تعداد صفحات را بیشتر کنید و نکات مختلف بدون دلیل ذکر شوند، رزومۀ شما ارزشی نخواهد داشت.

فونت و اندازه نوشته‌ها تا حد زیادی به سلیقۀ خودتان بستگی دارد. ما نمی‌دانیم مسئول استخدام چه فونت و اندازه‌ای را ترجیح می‌دهد، اما می‌توانیم از مجموعه‌ای از نکات کلی برای انتخاب یک فونت و اندازه‌ی متعارف استفاده کنید.

فونتی را انتخاب کنید که راحت خوانده شود. در تمام متن باید از یک فونت استفاده کنید. در قسمت اسم، عناوین و فهرست‌های مهم، از اندازۀ بزرگتری برای نوشته‌ها استفاده کنید.

در بسیاری از رزومه‌ها از اندازه‌های فونت ۲۴، ۱۲ و ۱۰ به ترتیب برای اسم، عناوین و نکات اصلی استفاده می‌کنند. استفاده از خطوط به جدا کردن بخش‌های مختلف رزومه کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که کارفرمایان بهتر بتوانند مهارت‌های فرد را بررسی کنند.

خط جدا‌کننده معمولاً بعد از هدف شغلی یا خلاصۀ شایستگی‌ها درج می‌شود. برای جداکردن هر کدام از قسمت‌ها می‌توان از این خط استفاده کرد. استفاده از این خطوط به شما بستگی دارد ولی بعد از هر بخش کوچکی آن را به‌کار نبرید.

اگر بیش‌ازاندازه از خطوط استفاده کنید خوانایی مطالب از بین می‌رود. حاشیه‌ها هم مهم هستند.

برای متقاضیانی که تجربیات چندانی ندارند، استفاده از حاشیه‌ی دو و نیم سانتیمتری لازم است اما افرادی که تجارب مهمی را در یک صفحه جای می‌دهند، می‌توانند از مقدار حاشیه‌ها کم کنند.

هنگام کاهش حاشیه‌ها مراقب باشید چون اگر بیش‌ازحد کوچک باشند، شکل صفحات نامرتب به نظرمی‌رسد. همیشه به یاد داشته باشید که رزومۀ خوب عامل مهمی در موفقیت شماست.

6. چند نکته مهم در نگارش رزومه

رزومه خود را بازخوانی کنید.

پس از تنظیم رزومه، متن آن را با دقت بخوانيد و جملات را از لحاظ گرامر، جا‌افتادگی‌ها، اشتباهات املائي، رعایت نشانه‌گذاری‌ها و تايپ بررسي كنيد. همچنین سعي كنيد در هنگام بازخوانی، جملات بلند را به جملات كوتاه‌تر بشکنید.

در صورت امكان از شخص ديگري بخواهيد كه رزومه شما را بازخوانی  و ساختار جملات را بررسي نمايد. چرا که كوچكترين اشتباه می‌تواند سبب بي ارزش شدن رزومه شما در نظر کارفرما شود.

ويژگی های اخلاقی مؤثر در شغل مربوطه را بیان كنيد.

اگر کارفرما در آگهی استخدامی خود به خصوصیات اخلاقی اشاره کرده باشد، بهتر است كه خصيصه‌هاي اخلاقی خود را نیز در رزومه درج کنید، ولی بایستی توجه داشته باشید که فقط و فقط خصیصه‌های وابسته به شغل مورد‌نظر مانند مسئوليت ‌پذيري، قابليت اطمينان، برنامه‌ريزي در كار، وقت شناسی و … را ذکر نمایید.

صادق باشید.

بسیاری از کارفرمایان از این‌که متقاضیان کار در رزومه خود به دروغ‌گویی، اغراق و گزافه‌گويي می‌پردازند، شکایت دارند. دروغ هر چند کوچک، اشتباهي نابخشودنی است.

حتی اگر کارفرما در مرحله استخدام به دروغ شما پی نبرد، ممکن است پس از استخدام و یا حتی با از گذشت مدت زیادی از آن به عدم صحت گفته‌های شما پی ببرد و اخراج شوید. 

بهتر است در زمان مصاحبه مدارک قابل استناد برای خدمات و عملكرد خود به استخدام کننده ارائه کنید تا به رزومه خود اعتبار ببخشید.

ذکر مهارت‌های زبانی و کامپیوتری همیشه مفید است.

همواره به کارجویان توصیه می‌شود که از ذکر موارد نامربوط به شغل درخواستی در رزومه اجتناب کنند. اما مهارت‌های زبانی و کامپیوتری از این قاعده مستثنی هستند.

چرا که آشنایی با زبان‌های مختلف یا نرم‌افزار‌های کامپیوتری جزو مهارت‌هایی هستند که ممکن است در شغل درخواستی به کار شما نیایند، ولی اکثر مشاغل به دلیل نیاز به ارتباط با جامعه بین‌الملل و فعالیت در دنیای دیجیتال به نوعی با این مهارت‌ها سر‌وکار دارند.

بنابراین حتی اگر بنگاه اقتصادی مربوطه از متخصصان این فنون هم بهره ببرد، باز هم کارفرما ترجیح می‌دهد که افرادی را برای سایر بخش‌ها استخدام کند که در غیاب این کارمندان یا سایر مواقع ضروری بتوانند در این زمینه‌ها مثمر ثمر واقع کنند.

علاوه بر این، تسلط به زبان‌های خارجی یا نرم‌افزار‌های مختلف شاخصی هستند که ذکاوت کارجو را به استخدام کننده نشان می‌دهند، بنابراین هر چند نامرتبط، از ذکر آن‌ها غافل نشوید.

7. مواردی که نباید در رزومه درج شوند.

هرگز در مورد اطلاعات شخصي و خصوصي مثل عقيده و مذهب، وضعيت ازدواج، مال و ثروت خود موردي را ذكر نكنيد.

همچنین به یاد داشته باشید که رزومه جایی برای مطرح کردن نظرات شخصي شما نیست و از شوخي، مزاح و به‌كاربردن لحن بیش از حد صمیمانه یا كلمات مبتذل پرهيز كنيد.

هرگز از ضمائر شخصي و انعكاسي مانند «من» در رزومه خود استفاده نكنيد.

هرگز نوع و ميزان حقوق درخواستی خود را در رزومه مشخص نكنيد. صحبت در مورد حقوق را به روز مصاحبه و تکمیل فرم‌های قراردادی موکول کنید.

همان‌طور که پیش از این هم ذکر شد، تجربیات غیر‌مرتبط با شغل مذکور را در رزومه وارد نکنید.

تفاوت رزومه و CV

8. تفاوت رزومه و CV

در پایان لازم است که در مورد تفاوت دو اصطلاح رزومه و سی‌وی (CV) که بسیاری از افراد آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند، توضیحاتی ارائه کنیم.

رزومه یا resume در زبان فارسی به معنای چکیده و خلاصه تجربیات است و CV مخفف عبارت Curriculum  Vitea   به معنای تاریخچه زندگی افراد می‌باشد.

بارز‌ترین تفاوت رزومه و CV در طول محتوا (تعداد صفحات) و هدف از نگارش آن‌هاست.

رزومه خلاصه‌ای ۱ یا ۲ صفحه‌ای از تحصیلات، مهارت‌ها و تجربیات شما است. هدف از نوشتن رزومه تهیه متن کوتاهی است که معمولاً خواننده حدود ۱ دقیقه زمان صرف خواندن آن می‌کند.

به همین دلیل رزومه تنها شامل مواردی می‌باشد که مرتبط با زمینه درخواست و حاوی اطلاعات مربوط به آن است.

اما CV معمولاً بیشتر از 2 صفحه بوده و اطلاعات با جزییات بیشتری در آن بیان می‌شوند. CV می‌تواند تمام ویژگی‌ها، توانمندی‌ها، فعالیت‌ها، سوابق تحصیلی، مشخصات فردی، جوایز، افتخارات، علایق فردی و … چه مربوط و چه نامربوط را در‌بر بگیرد.

غالباً رزومه برای متقاضیان کار مناسب است و CV مختص افراد دانشگاهی و افرادی است که در مراکز تحقیقاتی علمی مشغول به‌کار می‌شوند. در یک جمله می‌توان گفت که رزومه خلاصه‌ای از CV است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *